Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Sjosse

Täta hål buster rs

Rekommendera Poster

Hej

Har kommit över en buster rs där det är ett hål på 50 mm under den bakre sitsen. Hur tätar jag detta på bästa sätt? 

Mvh 

IMG_20210826_062607.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle popnita fast en aluminiumplåt med trycktäta nitar och ha Sikaflex 221 som tätningsmassa.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
58 minuter sedan skrev Gripen72:

Jag skulle popnita fast en aluminiumplåt med trycktäta nitar och ha Sikaflex 221 som tätningsmassa.

22 minuter sedan skrev AndrewR:

Eller kanske dra i en genomföring som man sen pluggar?

Hur du än gör skall du försäkra dig om att materialet är det samma som i skrovet, eller att genomföringens material är av rätt typ.

Det finns genomföringar till ekolod och loggar av plast, Silva/Nexus har sådana, och det finns en blindplugg som passar i dessa.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan skrev Sjosse:

IMG_20210826_062607.jpg

Det ser lite ut som att hålet finns där av en anledning. Jag antar att det är dubbelskrov (eller vad det nu heter på motorbåtska). Kan det finnas där för att kunna länsa utrymmet hålet leder till?

Om det är så kan det vara idé att sätta en genomföring med avtagbart lock av något slag så funktionen finns kvar om den skulle behövas.

Används utrymmet under sitsen som ett förvaringsutrymme? I så fall kan det vara bra med något som är lite oömt. Kanske en däcksgenomföring för vatten/diesel/waste? Man kan kapa den om den är för lång och sedan kleta fast den med något lämpligt gojs (jag gillar Tec7).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...