Gäst Terje Opdahl Postad 20 Juli , 2005 Är det någon som vet lite om hur man kan få ut ett par knop extra på Albin 23, eller liknande båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StefanG 0 Postad 19 September , 2005 Jag är själv ägare till en albin 23 och har funderat på olika motorval. Jag har sett att det finns MD21:or med S-drev men dessa kanske inte passar storleksmässigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per5 0 Postad 4 September , 2006 Hej terje jeg har lige købt min albin 23 her i sommer jeg vil også have min til at gå lidt hurtigere jeg har bemærket at båden går lidt hurtigere hvis man ligger vægten frem i båden til vinter når den skal op vil jeg male den med hardracing el. andet der kan give den lidt bedre fart. båden bliver også mere retningsstabil med lidt bedre fart.. per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per5 0 Postad 25 November , 2006 er der nogen der har prøvet at gå en stigning op på skruen (propellen) i øjeblikket bruger jeg en 15x13= 2500 rpm. ved fuld gas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser