Tordur 1 Postad 18 Augusti , 2021 Undrar om någon har ett elschema hur elsystemet rent allmänt ska se ut gärna inkluderat med tändningslåsets kopplingar. Har en gammal stålbåt med en volvodiesel i, enligt förra ägaren konverterad lastbilsmotor närmare än så vet jag inte, har inte ens någon aning om hk antalet endast att det är en sexcylindrig diesel utan turbo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 429 Postad 18 Augusti , 2021 Tips googla fram Manual för tex en VP diesel och bli influerad hur det kan kopplas. https://www.google.se/search?q=volvo+penta+electrical+diagram&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tordur 1 Postad 19 Augusti , 2021 Tackar så mycket, ska titta igenom dessa elscheman, det finns säkert något som går att ”överföra” till min gamla diesel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 19 Augusti , 2021 Har du ett hum om vilken motor det rör sig om kan du söka efter manualen här och den brukar även innehålla elschema.Penta manualer 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 19 Augusti , 2021 Ta en bild på din motor så får vi gissa lite , annars står det det även på sidan var du hittar typskylten 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tordur 1 Postad 19 Augusti , 2021 Har ingen aning enligt förra ägaren så är det en konverterad lastbilsmotor, hittar inget nummer på den heller. Det jag vet är att det satt en td 70 på 250 hk. Allt enligt den förra ägaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tordur 1 Postad 19 Augusti , 2021 Menade förstås att 70 motorn blev utbytt till den motorn som sitter i dag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tordur 1 Postad 19 Augusti , 2021 Ja jag ska försöka ta ett kort nästa gång jag är vid båten, 40 mil bort. Någon typ skylt har jag inte hittat, 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 19 Augusti , 2021 Då är det säkert en motor från den lite större mellanvarvs-serien 60-70 motorer och inte någon leksaksmotor, som min lokala Penta-mek säger, från 40/41 serien. 😁 Men en bild säger en hel del. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser