Schacken760 2 Postad 16 Augusti , 2021 båten har inget körts på 2v och i lördags behövdes det 3 försök på full gas för att få den att plana, sen var det frid och fröjd, beror detta på påväxt på botten som slipades bort efter en stund? flipper 760 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2021 Det kan ha varit skräp eller växtdelar i propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Schacken760 2 Postad 16 Augusti , 2021 50 minuter sedan skrev Eld-: Det kan ha varit skräp eller växtdelar i propellern. i proppellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 16 Augusti , 2021 3 timmar sedan skrev Schacken760: båten har inget körts på 2v och i lördags behövdes det 3 försök på full gas för att få den att plana, sen var det frid och fröjd, beror detta på påväxt på botten som slipades bort efter en stund? flipper 760 Var någonstans, bästkusten eller på ostkanten? Jag har nu varit i en och annan hamn i Bohuslän där det antingen lyfts båtar med kran eller tagits upp på trailer, och det är väldigt gott om havstulpaner i år, vilket bekräftats av andra båtägare och varvspersonal. Själv har jag snorklat och tagit mig vatten över huvudet för att skrapa bort skiten, två gånger... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Schacken760 2 Postad 17 Augusti , 2021 20 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Var någonstans, bästkusten eller på ostkanten? Jag har nu varit i en och annan hamn i Bohuslän där det antingen lyfts båtar med kran eller tagits upp på trailer, och det är väldigt gott om havstulpaner i år, vilket bekräftats av andra båtägare och varvspersonal. Själv har jag snorklat och tagit mig vatten över huvudet för att skrapa bort skiten, två gånger... ostkust och inga synliga havstulpaner på båt eller drev 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser