MickeWic 12 Postad 13 Augusti , 2021 hej har 2st volvo penta d6 330 drev på vår båt från 2016, har gått 340 timmar och allt är storservat innan jag fick båten. Hur är det med dreven, är de lite opålitliga? För ett tag sedan fick jag error på bägge så kunde inte styra dem, funkade sedan bra efter jag resettat säkringen på motorerna. Nu idag så efter vi ankrat och skulle åka iväg fick jag EVC error på enda drevet så fick slå av säkring och på och då funkade den igen men känns ju inte helt stabilt. Är detta vanligt med drev? Hur kan man få ut mer exakt vad det är för fel? (står ju inga felkoder i displayen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 14 Augusti , 2021 Menar du att du får felkod när du växlar? I så fall låter det väl som aktuator/växelkabelproblematiken nyare Penta dras med… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeWic 12 Postad 14 Augusti , 2021 nej inte när växlar, när jag skulle ändra trimvinkel på dreven vid ett tillfälle och andra när jag startade så gick inte ändra vinkel. De funkar nu men känns ju inte helt stabilt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulture 0 Postad 9 November , 2021 Vilken felkod fick du? Du hittar den i varningsmenyn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser