Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Henke6969

Grundinställningar!! Blir galen snart...Vill åka båt.!!!

Rekommendera Poster

Hej alla !! Det är så att min motor en Johnson 50 VRO -87 har ett tomgångsproblem som jag inte blir klok på. Jag har bytt bränsle-slangar , tändstift , gjort rent förgasarna m.m. Idag var jag på en marinaffär och talade med en reparatör , och han sade till mej att göra rent förgasarna för att trottlarna kanske varskitiga med mera. Han var nästan bergsäker på det. Funkade inte. Han sa även att bränslepumpen eller membranet inte var ngt problem för då hade den inte funkat på höga varv , eller överhuvudtaget. Jag har bifogat en bild. Är det någon som vet en grundinställning för dessa tre relän. Vore mycket tacksam för svar. Den går som sagt bra på höga varv , och skit på låga. Spelar ingen roll om den är kall eller varm. Han sade även att jag kunde återkomma nästa år med motorn...Sådan jävla väntetid var det. Fast faktum är att jag vill kunna fixa det själv , fast med eran hjälp så klart. MVH :Henke

post-7520-1394234433,6318_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det troligaste felet är att lågfarts skruvarna på förgasarna är fel ställda, Går det för rikt så bluddrar den och surar ner sig på tomgång. För snålt så stannar den på tomgång av soppa brist. Ta reda på var på förgasarna dom sitter, grund inst brukar vara ca 1 o 1/2 var öppet. Dessa måste finjusteras med motorn belastad, dvs motorn igång i med växel när båten är säkert förtöjd vid bryggan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...