Martin_K 0 Postad 10 Augusti , 2021 Funderar på att byta upp oss till en lite större båt till kommande säsong och funderar på en Aquador 27 HT eller 28 HT, dvs en Mercury V6 på 260/270 hk. Hur mycket ska jag räkna med i årlig servicekostnad för den typen av båt? Är det något speciellt som tenderar att dra iväg extra mycket? Tvätta och putsa båten gör jag gärna, men är ganska hopplös på mekande så det kommer bli att lämna in den för att få servicen gjord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 11 Augusti , 2021 9 timmar sedan skrev Martin_K: Funderar på att byta upp oss till en lite större båt till kommande säsong och funderar på en Aquador 27 HT eller 28 HT, dvs en Mercury V6 på 260/270 hk. Hur mycket ska jag räkna med i årlig servicekostnad för den typen av båt? Är det något speciellt som tenderar att dra iväg extra mycket? Tvätta och putsa båten gör jag gärna, men är ganska hopplös på mekande så det kommer bli att lämna in den för att få servicen gjord. Jag skulle räkna med ett snitt på ca 12-15 tusen om du låter en marina göra det, då ingår konservering samt service av sköld och drev, det senare bör de plocka av att förvara åt dig. Priserna varierar beroende på var i landet du finns, ovan angivet är en uppskattning för vad en marina i Stockholmsområdet skulle ta. Kostnaden kommer variera då det vissa år görs större åtgärder såsom bälgar, anoder, ventiljustering, byte av glykol m.m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser