Carrera86 6 Postad 9 Augusti , 2021 Hej har funderat länge angående båtbyte från min nuvarande Silver Shark till en större båt. Sålde båten idag så nu blir ju bytet av i alla fall! Är nu inne på en DC båt i stället för som innan tittat på större BR båtar. Är nu sugen på Nya D65 (2019) med Merc 200 är det någon som åker sån och har några synpunkter? hittar inga tester eller provkörningar i tex hamnen.se tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carrera86 6 Postad 23 Augusti , 2021 Slog till på en Flipper 650 DC 2020, efter provkörning av en Uttern D65 så upplevde jag den båten som tråkig/sävlig i vattnet. Går med mycket skrov i vattnet även i högre farter "näbbar" trycker ner fören vilket jag inte alls gillar. Vid tvärar girar så greppar den bra men lägger sig inte vilket jag inte gillar. Flippern känns livligare och mer solid och nästan lika snabb med en 150 hk mot 200 hk på Uttern trots lika stor båt. Uttern väger 200 kg mer -tjockt med plast... Bra att jag provkörde en innan köp! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser