svampbob 10 Postad 6 Augusti , 2021 (redigerade) Har Navman 3100 serien. Den satt i när jag köpte båten men ska så småningom bytas ut. Instrumenten installerades när det begav sig på leverans varvet. Statusen är som följer: alla instrumenten startas med separata brytare, funkar. Alla enheter piper när man trycker på dom etc. Piloten fungerar att använda. Problemet är att alla displayer är svarta, det syns inget på någon. Har kollat anslutningar, det som skall vara anslutet enligt manualen är det. (Förutom att slänga skiten i havet) Vad göra? Redigerad 6 Augusti , 2021 av svampbob Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 452 Postad 6 Augusti , 2021 Slänga den på elektronikåtervinningen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 6 Augusti , 2021 Kollar man på LCD med felpolariserade solglasögon så ter sig alla displayer svarta. Medges att förklaringen är långsökt, men någon gång måste det ju hända🙃 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 6 Augusti , 2021 Svar nr 1 är ett alternativ som kommer ske senare. Svar 2 hände mig faktiskt med en Raymarine-grej förut. Eftersom alla instrumenten är svarta känns det som nån typ av gemensam anslutning som fakkar. Jag kan bara inte hitta vart. Skulle vilja använda ekolodet i år iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser