Gino 0 Postad 6 Augusti , 2021 Hej på er! Jag undrar om någon ha servat en drev 100? Kanske jag får lite tips snälla. Mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 6 Augusti , 2021 Hej. Vad vill du veta? Är det ett A- eller B-drev? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 6 Augusti , 2021 Hejsan! Det är 100A. Vad måste man byta för packningar innan man byter olja. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 7 Augusti , 2021 Du ska byta packningar på oljestickan och avtappningspluggen. På ett A-drev kan du med fördel fylla oljan i bälgen. Du bör kolla i vilket skick bälgen är och byta om den är dålig. Om den går sönder så fylls drevet med vatten. Det är ganska enkelt att byta bälg på ett 100-drev. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 7 Augusti , 2021 Tusen tack och trevlig helg på dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 8 Augusti , 2021 Hejsan, snälla hur fyller jag oljan i bälgen? Mvh.Gino Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 8 Augusti , 2021 Du lossar slangklämman på drevet och ser till att bälgen sitter på ordentligt i spåret på drevet. Sen lyfter du försiktigt högst upp och för in en tratt som du fyller oljan genom. Ett A-drev ska ha 2 liter olja. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 8 Augusti , 2021 Du ska ha Hypoidolja i den iom att det är 100A. Många (även firmor) säger att de ska ha motorolja, men detta gäller bara 100B… 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 8 Augusti , 2021 Helt riktigt, men det det står i instruktionsboken så det räknade jag med att båtägaren visste. 100B har 3,1 L olja och där går inte att fyll via bälgen. Där får man trycka upp oljan nerifrån eller fylla genom stickans hål vilket är ganska besvärligt. Ingemar 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 8 Augusti , 2021 Tack för alla svar. Mvh.Gino Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 11 Augusti , 2021 Hej! Om man får vatten i drev 100A hur tvättar man den? Det är helt grå. Mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 11 Augusti , 2021 Hej. Låt det stå och rinna ur ordentligt. Oftast så räcker det med det. Om du vill skölja så kan du fylla på med lacknafta som får stå ett tag och sen tömma ordentligt innan du fyller ny olja. Om vattnet inte har kommit in via bälgen bör du se över tätningarna vid propelleraxeln och växelmekanismen. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 12 Augusti , 2021 Takar så mycket Ingemar men jag har inte instruktionsbok kan man skapa någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gino 0 Postad 12 Augusti , 2021 Och en frågan till kan man inte fylla oljan genom hålen på oljestickan istället genom bälgen. Mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 12 Augusti , 2021 Ja det kan du göra men det tar ganska lång tid eftersom hålet är så litet och olja är tjock. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser