Erikcresent460camping 1 Postad 5 Augusti , 2021 Hej på er! Är det någon som vet hur det blir att laga hål och flisor i mahogny med mahognyspackel? Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 5 Augusti , 2021 Om färgen på spacklet stämmer med trät så blir det säkert bra, annars går det ju bra att blanda eget spackel med lim med mahognysågspån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erikcresent460camping 1 Postad 5 Augusti , 2021 Tack för svar. Vilket lim tror du på? Epoxy? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 5 Augusti , 2021 Jag hade använt vattenfast trälim. Men framförallt så hade jag först testat på en provbit för att se hur det blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 5 Augusti , 2021 44 minuter sedan skrev Erikcresent460camping: Tack för svar. Vilket lim tror du på? Epoxy? Så har jag gjort med både mahogny och teak, jag har slipat en likadan träbit med i slipmaskin, tagit tillvara på slipdammet och blandat detta i epoxilimmets bas, sedan tillsatt härdaren. Men lite tur kan det bli riktigt bra. Lagningarna jag gjorde var att sätta igen hål och ersätta en liten flisa som gått ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 5 Augusti , 2021 Använd mycket slipspån! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erikcresent460camping 1 Postad 5 Augusti , 2021 Okej, då vet jag lite mer. Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 5 Augusti , 2021 2 timmar sedan skrev Mackey: Använd mycket slipspån! Jo, jag hade en grov sliprondell i en bänkslipmaskin. 2 timmar sedan skrev Erikcresent460camping: Okej, då vet jag lite mer. Tack för svar! Sedan har ju varje båtägare och hemmapulare sina egna knep, men prova på en skrotbit först innan du handlar i skarpt läge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser