rekrevs 1 Postad 4 Augusti , 2021 Hej Jag undrar om det finns något material som man kan använda sig om man vill isolera under motorn mot kölsvinet? Mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 4 Augusti , 2021 Jag har för mig att Karnag AB har något som skulle funka. Det är ju mycket annat som kan bidra till en bra ljudmiljö också. Även detta påverkar: Bensin-eller dieselmotor? Högvarvig/långvarig? Stort eller litet motorrum? Här kan du säkert hitta något matnyttigt, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sverker-1 1 Postad 4 Augusti , 2021 Tack för länken, motorn är en dieselmotor Yanmar 12 yse, inte så stort motorrum, länken blir perfekt tack 👍 Hälsningar Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 4 Augusti , 2021 Sen är det väll så att det är inte så bra att isolera under en motor det blir ett väldigt kladd så småningom vatten o olja sugs in i materialet o det är inte trevligt det är bättre att vara utan det går lättare att sanera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 4 Augusti , 2021 5 minuter sedan skrev Fogden: Sen är det väll så att det är inte så bra att isolera under en motor det blir ett väldigt kladd så småningom vatten o olja sugs in i materialet o det är inte trevligt det är bättre att vara utan det går lättare att sanera Jag har för mig att Karnag AB har en matta som lämpar sig just för den miljön, men i sak håller jag med. Kladdig isolering är inget vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sverker-1 1 Postad 5 Augusti , 2021 Tack alla för råd o tipps mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser