slawi 1 Postad 1 Augusti , 2021 Hej, upptäcker att jag har olja i kölsvinet, så tydligen läcker det nånstans, torr o fin på blocket så borde komma någonstans underifrån, några tips? svårt att komma åt att se pga väldigt trångt mellan tråg och skrov Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 1 Augusti , 2021 Hej. Kan du konstatera om det är motor- eller backslagsolja som läcker? På motorn kan oljetryckskontakten, matarpumpen eller vevaxeltätningen fram vara orsaken. Kan även bli läck vid luckorna på SB-sidan. Beroende på vilket backslag du har finns det olika ställen det kan läcka på. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
slawi 1 Postad 8 Augusti , 2021 Hej Tack för svar backslaget är torrt om jag känner under, oljetryckskontakten verkar tät - får försöka komma åt att torka bakom svänghjulet och se om det är blött. När jag kompletteringsfyllde oljenivån i våras via "stora locket" så rann det ner väldigt trögt ner i vevstartmekanismen , kanske normalt, men kan den oljan ha tryckts ut på nåt sätt? Mvh//Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser