Nolster 0 Postad 27 Juli , 2021 Magnapullfjädern (den som drar tillbaka startsnöret) på min Parsun 5hk gick av så jag skaffade en ny. Nu försöker jag sätta dit den nya men det är stört omöjligt. Någon som sitter på ett bra tillvägagångssätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 830 Postad 27 Juli , 2021 (redigerade) Parsun har jag inte mekat med, men en liten Honda och liten Evinrude eller om det var en Johnson.. Jag var helt ensam i verkstaden, men hade behövt en medhjälpare som kunde hjälpa till att hålla i den ihoprullade fjädern under monteringen. Jag lyckades till slut med hjälp av en vanlig skruvtving, det var på Evinrude/Johnson, på Hondan lyckades jag fixera fjädern med eltape, som jag sedan kunde ta bort då allt satt på på plats. Redigerad 27 Juli , 2021 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nolster 0 Postad 27 Juli , 2021 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: Parsun har jag inte mekat med, men en liten Honda och liten Evinrude eller om det var en Johnson.. Jag var helt ensam i verkstaden, men hade behövt en medhjälpare som kunde hjälpa till att hålla i den ihoprullade fjädern under monteringen. Jag lyckades till slut med hjälp av en vanlig skruvtving, det var på Evinrude/Johnson, på Hondan lyckades jag fixera fjädern med eltape, som jag sedan kunde ta bort då allt satt på på plats. Hmmm låter som en bra idé, eltejp kan nog fungera. Tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 495 Postad 27 Juli , 2021 Använd skyddsglasögon när du mekar med fjädern. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 27 Juli , 2021 Finns flera videos på detta. Testa att googla rewind starter spring eller nått liknande. Tror mer på buntband än tejp. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 830 Postad 27 Juli , 2021 15 minuter sedan skrev guestsson: Finns flera videos på detta. Testa att googla rewind starter spring eller nått liknande. Tror mer på buntband än tejp. I verkstaden har vi förutom skyddsglasögon, ärv 3M eltape, den går utanpå det mesta, bättre eltape har jag aldrig arbetat med. Men ett brett och långt buntband är ju aldrig fel förstås. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser