limtok 0 Postad 19 Juli , 2005 Halloj! Har en Johnson 55hk från -78 som har en defekt tändspole. Min fråga är vilka tändspolar som passar till den? Har hittat en tändspole till en Johnson 70hk år 79-85. Passar den? Tacksam för snabbt svar. /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
limtok 0 Postad 19 Juli , 2005 En annan fråga: Jag kan inte stanna motorn genom att bara vrida nyckeln utan måste använda elchoken. Kan detta problem vara relaterat till tändspoleproblemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
limtok 0 Postad 21 Juli , 2005 Kommit fram till att tändspolen passar. Men är det någon som har nån idé om varför jag inte kan stänga av motorn med nyckeln utan att behöva använda elchoken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 21 Juli , 2005 Om du drar ur dödmansgreppet då - motorn skall ju stanna då. Ang startnyckeln: jag skulle börja med att öppna fjärrkontrollboxen och kolla att kablaget till startnyckeln är OK, kolla färgerna på kablarna som går dit. Försök följa dessa kablar var de kommer fram vid motorn och se att de är hela och sitter där de ska. Ett elschema för din motor skulle vara till hjälp, liksom en multimeter förstås. Kanske värt att köpa en Seloc el Clymer outboard shop manual för din Jonson 55 hk som täcker 1978. Kostar inte så förfäligt mycket. Kolla med t ex Marinshopen om de har (de skickar även på postorder). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
azzo 0 Postad 21 Juli , 2005 Hur beter sig en motor med trasig tändspole? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
limtok 0 Postad 22 Juli , 2005 Om den som min motor har en tändspole till varje cylinder så tänder den endast på en cylinder. Hade du bara en tändspole så skulle följaktligen motorn vara helt död. Ska ta kolla lite på nyckelproblemet i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser