megalordon 2 Postad 26 Juli , 2021 (redigerade) Hej, Jag har efter ett par års frånvaro från havet fått nog av landkrabbelivet, och börjat kika efter en båt igen. Stötte på båtmärket "Biam". Har aldrig hört talas om det, men verkade vara en riktigt trevlig båt. Någon som känner till detta märke och har något intressant att berätta? Är de prisvärda? Sjödugliga? Finns märket kvar men under annat namn? etc.... all info. är av intresse! /Bosse Redigerad 26 Juli , 2021 av megalordon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 26 Juli , 2021 Vilken Biam? En modell är väl syster med Marex 290 och Joda 290. Har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
megalordon 2 Postad 27 Juli , 2021 7 timmar sedan skrev joelfrodin: Vilken Biam? En modell är väl syster med Marex 290 och Joda 290. Har jag för mig. Just denna heter Biam 820, och med kommentaren att det var samma skrov som Nor star 290, men det sägs även om Polar Express 820 efter lite googling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suncab 2 Postad 27 Juli , 2021 Biam 820, Polar 820, Polar 290, Fjord 290 och Norstar har samma skrov, med lite olika överbyggnader och planlösningar. Marex och Joda har ett liknande skrov men inte samma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasPolar22 0 Postad 27 Juli , 2021 Biam blev väl senare Nidelv. Vet inte om Nidelv finns kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 27 Juli , 2021 4 timmar sedan skrev Suncab: Biam 820, Polar 820, Polar 290, Fjord 290 och Norstar har samma skrov, med lite olika överbyggnader och planlösningar. Marex och Joda har ett liknande skrov men inte samma. Så var det tack för det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser