Zonaxen 0 Postad 25 Juli , 2021 (redigerade) Tjena! Jag håller på att byta växelhus på min Johnson seahorse 35hk och skulle flytta över propellern till det nya växelhuset. Och när jag tog bort propellern så satt det massa inlindad fiskelina runt axeln mellan packboxen och den koniska "styrningen/distansbrickan" som sitter bak på propellern. Det kan väll vara rätt vanligt tänkte jag men sen såg jag att i detta skatbo av lina så är det nån sorts tätning invirad också 🤔 Så jag undrar, ska det vara nån tätning mellan packboxen och "styrningen/distansbrickan"? Eller ska det vara ett gap där? Se bilder. Redigerad 25 Juli , 2021 av Zonaxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 28 Juli , 2021 (redigerade) Det ska vara så, tryckbrickan är ju där för att propellern ska hamna rätt i förhållande till växelhuset. Det som du tycker ser ut som någon form av tätning mellan packboxen och tryckbrickan är snarare fiskelina blandat med gammalt fett. Redigerad 28 Juli , 2021 av No_jah 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser