B-O 4 Postad 23 Juli , 2021 Kan det finnas någon form av koppling till båtmotorn direkt från en vanlig 10 liters reservdunk? Jag har en 4taktare i båten men en liten 2taktare som trolling/nödmotor och tänkte att man kanske skulle kunna slippa ha två bensintankar i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 Juli , 2021 Det finns sådana lock till jeepdunkar, jeepdunkar finns på 5 och 10 liter. Man jag har för mig att dom locken inte var godkända, och det är väl inte heller sådana dunkar ombord..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 23 Juli , 2021 Det behövs nog två olika tankar om det är som du skriver att den ena motorn är en 2taktare och den andra är en 4taktare. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 Juli , 2021 Tvåtaktaren kanske har separatoljesmörning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 23 Juli , 2021 2 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Tvåtaktaren kanske har separatoljesmörning? Man kan ju hoppas, hoppas TS förstår skillnaden. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 23 Juli , 2021 1 minut sedan skrev Rascal: Man kan ju hoppas, hoppas TS förstår skillnaden. Om inte, kan väl ditt inlägg tjäna som ett observandum! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
B-O 4 Postad 23 Juli , 2021 2 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Tvåtaktaren kanske har separatoljesmörning? Nix, så det måste nog bli två olika tankar i båten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser