Gäst andreas Postad 18 Juli , 2005 Hejsan! Skulle behöva lite hjälp, ska nämligen köpa min första båt som mest kommer att köras i en ganska ström älv, men även rätt så stora insjöar, eventuellt ute efter kusten. 4 pers ska helst kunna fiska tillsammans utan några stora problem. Den ska vara behändig att hantera i lite tuffare sjögång. Har en budget på ca 50-60000 kr att röra mig med. är det någon som har ett förslag på en bra båt som jag kan köpa? Tack på förhand /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 18 Juli , 2005 Tänker direkt på en grisslan 600,eller grisslan 20,kommer inte ihåg exakt ,det är en tuff sjöduglig goding,fanns som styrpulpet,men idag finns nog massor som är bättre,men tror ändå att det är ett bra tips,med tanke på budget,,i alla fall EN tanke,, ,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 18 Juli , 2005 smuggler 21 fishing är fin och går som ett spjut i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 19 Juli , 2005 Kan rekommendera Grisslan. Är uppfödd i en sådan med akterhytt. Problemet med hytten var att båten blev baktung och hade svårt att komma upp även med trimplan. När jag får en sådan budget för huskorset så skall jag ha en Grisslan med hytt föröver.Vi var mycket utanför Falkenberg med denna och den klara tuff sjö mycket bra. Inget att sova över i men kanon för fiske, nät och burar. Samtidigt som den är ganska hög så det är inga problem att ha små barn med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst andreas Postad 19 Juli , 2005 Tack för alla tipsen, Får kolla upp alla alternativ och se om man hittar nån innan säsongen är slut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 19 Juli , 2005 Om Du vill vänta så börja kolla under hösten. Just nu är det nog sämsta tilfället att köpa båt när alla vill ha. Ett tag så var omloppstiden på styrpulpetbåtar cirka 6 timmar på Blocket sedan var de sålda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst andreas Postad 20 Juli , 2005 Ni som kan lite mer än vad jag kan om båtar, verkar denna vara ett bra alternativ? http://www.blocket.se/view/5351656.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&city=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 20 Juli , 2005 Spontant så verkade det vara mycket pengar för en båt som ser lite risig ut under vattenytan. Men storleken är väl ok. Kolla om båten har någon form av godkännade så kan Du se hur mycket last Du kan ta i båten. Jag tror att den skall ha ett godkännande typ C kustnära och insjöar. Men det finns säkert någon som kan rätta mig där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser