Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
EastSide

Beställa trimsensor till Alpha One

Rekommendera Poster

Min powertrimindikator fungerar inte och jag har fått en diagnos från min närmsta marina att det är den ena trim sensorn på drevet som tagit in vatten och kortslutit. Enligt dem är det ett ganska vanligt förkommande fel. Det sitter tydligen två sensorer på derevet - ett på var sida - den ena sensorn ger signaler för gränsen där Tiltnivån för trailer funktionen börjar och den andra för hela trimområedet under gång. Jag tänkte köpa en sådan från USA och jag har letat på nätet för att hitta vad den sensorn heter men kan inte hitta något. Min fråga är alltså om någon vet vad en sådan sensor heter och var man bäst kan skicka efter en sådan samt om någon tror att felet beror på något annat? Tacksam för svar! Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Eric Martinsson

Hejsan! Tänkte bara ge dig ett tips om en bra marina, LG Marin i Göteborg, dom har fullständig sortering av Mercruiser grejer, va själv där idag o köpte packningar o dyligt. Prata me dom först, de hade jag gjort, dom kanske kan ge dig lite tips, eller beställa åt dig. /Eric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset! Jag har faktiskt fått väldigt bra tips från www.drev.se och hittat det trimgivarkit som behövs på två amerikanska webplatser. Verkar som att det är ca halva priset mot att köpa via marina här i sverige. Skall kolla upp ditt tips också! Mvh Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...