Fredrik_Bromma 0 Postad 18 Juli , 2021 Hej! Någon som har någon idé på vad som kan strula med min motor? Den startar alltid utan problem. Något ojämn tomgång runt 900-1100 varv, annars går den fint, men man märker att den inte gillar alltför låga varv (under 1000) då den börjar hoppa och studsa en del. Efter att ha trollat en halvtimme på låga varv startades motorn upp igen efter en paus. Motorn startar fint, men vid gaspådrag varvar den inte upp, utan börjar kämpa för att sedan dö. Till en början helt normal tomgång, men efter 5-10 försök att ge gas (med varierande pauser mellan) blev även tomgången kämpigare. Bytte bränslefilter i hamnen efter att ha bogserats hem och då funkar allt som vanligt. Jag tror dock detta kan ha varit en tillfällighet då jag öppnade filtret och det innehöll ytterst lite skräp. Kanske var det snarare 1 tim vila som fick motorn att bete sig normalt. Tacksam för alla idéer! Bifogar bild inuti filtret som jag bytte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pannkaka 16 Postad 7 Augusti , 2021 Löstankens luftskruv inte ordentligt öppen? Slangen i kläm? Kopplingarna rena och glatta? Bränslepumpen (på motorn) kass membran (om det är en sån) 🙂 Sen börjar det bli för avancerat för mig:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser