Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Gäst Tobbe

Årskostnad, nybörjarfrågor

Rekommendera Poster

Gäst Tobbe

Hej Till hösten har jag tänkt o ta förarintyg o kanske ta kustskepparexamen till våren och sedan skaffa mig en båt inför nästa säsong. Det jag undrar över är vad det kan kosta att ha en båt per år? Jag är inte så värst rik. Med allt vad det innebär, försäkring, underhåll m.m Jag hade tänkt mig en båt som man kan underhålla lätt och att det inte sticker upp i för höga summor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstnaderna beror på var du bor. Båtplats, försäkringar och sånt ligger betydligt högre i storstadsregionerna. Du får nog börja ange var du bor för att få en vettig prisbild. Jag har hemmahamn i Blekinge - jag ger 1300 för min bryggplats, 400 i försäkring och givetvis lite för upptagning. Måla och reparationer är en plånboksfråga - man måste inte. Motorn bör få sig en genomgång och några h hundra blir det på den. Det gör seglingen ganska billig - beroende på hur lång säsongen är, för min del ca 5-6 månader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tobbe

Jag bor i Trelleborg, längst ner i Skåne. Har tänkt o ha båten i Gislövs läge som ligger precis utanför staden om där nu finns plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...