Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Lukasrosen

Kylning yamaha

Rekommendera Poster

Hej! är ny här på forumet och hoppas någon kan hjälpa mig med min yamaha autolube 20 hk. 

Kyliningen har inte strulat något innan men nu när jag skulle byta impeller så kyler inte motorn alls, Inget vatten pumpas upp till termostaten så jag har bytt tillbaka till den gamla impellern som funkade förr men den pumpar heller upp nått vatten. 

Jag tror att problemet är att impellern inte snurrar överhuvudtaget eftersom impellern har en skåra där något från drivaxel ska sitta så impellern snurrar med drivaxeln men det finns inget på drivaxeln som impellerns skåra skulle kunna träs över. Dock är det en skåra på drivaxeln (bilden) men det finns inget på impellern som kan träs in i den heller. 

Så min fråga är om det verkligen är det som är felet eller om det är något annat problem och kan det ha suttit något i dendär skåran på drivaxeln som ramlat bort medans jag höll på byta impeller?mvh lukas

IMG_20210715_173750.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska sitta en lös kil där som troligtvis ramlat bort när du bytte impeller. Utan den driver inte axeln impellern. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...