Hulten 0 Postad 18 Juli , 2005 Gick en sväng i Sthm, Norrmälarstrand tror jag det var. Döm om min förväning när jag plötsligt står och tittar på en klassisk Buster RS med motoreffekt i överkant. 110hk!! Såg inte så dumt ut som man kan tro faktiskt. Visst låg den lite djupare med aktern men inte så mycket. Ngn som har fler exempel på kombinationen stor motor / liten båt?? //H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osterman 0 Postad 18 Juli , 2005 Har kört en Sun Buster med en 50 hästare, inte lika extremt som din men det var riktigt bra drag i den :-D Båtnytt har tydligen testat en Buster med en inombordare på 137 hk [LINK]www.batnytt.com/bn_2004/bn3_04/samm3_bn3_04.html[/LINK] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalle Postad 18 Augusti , 2005 Hej, 110 hk låter sinnessjukt mycket på en RS. Jag testade 40, 50, 65, 80 resp. 90 hk på den RS jag hade i många år. Med 90 hk på akterspegeln toppade den i 10-20 sek (innan den började vobbla hejdlöst) 51 knop på GPS. Med full last (6 pers) gjorde den 48 knop och gick mycket stadigt och fint. Varken skrov eller styrning är emellertid gjort för den typen av effekt. Min båt fick en del problem, bl a att skrovet vred sig och akterspegeln sprack lite här och var. Men, visst, allt går att förstärka. Jag körde med 10 mm aluminiumplatta svetsad utanpå akterspegeln och balkar genom motorbrunnen som förankrade ihop det hela. Mvh Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PrinsEugen 0 Postad 18 Augusti , 2005 Ja, 3 st...jag kan vara hyffsad seriös ja me 1. Ryds 530 GT me 120 hk (H. Marina i T-ås. På den blåskylten stod det max 60 hk o i gamla Rydsbroschyrer). 2. Ryds 530 GT me 150 me 150 hk (Blocket för ca 2 mån sedan) 3. MIN SKOTER Mvh, Prins Eugen - Rydsfantast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser