PeterZ 0 Postad 14 Juli , 2021 Jag tänker klä om skrovet invändigt i min snipa, men osäker vilken skrovisolering man bör välja. Det gäller ju att kunna strecha materialet lite i båda ledder eftersom skrovet inte är plant. Förslag? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 14 Juli , 2021 En billig klassiker är liggunderlag från campingavdelningen på närmsta varuhus. Fästes med kontaktlim. Sedan kan man limma tex konstläder på det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 493 Postad 14 Juli , 2021 (redigerade) Hej och välkommen till MG! Faderullans förslag är bra så länge snipan är i plast, vilket jag gissar att den är. Är det en träsnipa måste man nog tänka efter både en, två och tre gånger hur man gör bäst för att inte träet ska ta skada. Redigerad 14 Juli , 2021 av Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 14 Juli , 2021 Hej! Rätt ord tycks vara ”skrovbeklädnad” sådan finns i olika utföranden. Jag ”tapetserade” om i en gammal Nimbus för en del år sedan. Jag limmade liggunderlag innan. Jag testade olika sorters lim, men bara lösningmedelsbaserat kontaktlim fungerade. Egentligen skall ju båda de påstrukna ytorna torka innan du lägger ihop dem, då nyper det direkt. Om du istället lägger ihop ytorna vått i vått, så har du en chans att justera mateei Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 14 Juli , 2021 Finns olika liggunderlag. De med öppna celler och de med slutna. Den första varianten suger åt sig fukt och muggar. Minns att jag testade och kolla sen med förstorningsglas. Vi hade den första ä en i våra havskajaker. När vi paddlade på våren. Samlade mycket vatten, speciellt under fötterna, där det blev tryck. Möglade. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 493 Postad 14 Juli , 2021 Risken för fukt är mindre när liggunderlagen är limmade på insidan av en båt och sedan täckta med någon skrovbeklädnad än i botten på en kajak. Jag tror vilket liggunderlag som helst funkar i TS fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 14 Juli , 2021 Bra med övertygelse... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser