HannaL 1 Postad 12 Juli , 2021 Hej har sökt en del på nätet men hittar inte så mycket. köpte båt med 70hk för en vecka sedan och sjösatte idag, ville bara varva upp till 3000 varv ca och såklart slö körde försiktigt in i hamn igen och av ned kåpan, provar att rycka en tändstiftshatt i taget och när jag rycker 2an blir det ingen skillnad på tomgång, även om jag tycker den går hyfsat ok på två cyl. den ger bra gnista men jag byter stift 1 och 2 men samma fenomen, har tömt förgasaren och kollat alla slangar jag ser men ingen skillnad, fortsätter klämma och känna och plötsligt går maskin ännu sämre. Nu kan jag rycka 2 och 3 den gör alltså bara på 1 cylinder, har bara kört den på tomgång korta stunder medan jag felsökt.... oändligt tacksam för tips. och om någon har manual / verkstadshandbok (eller länk) är det också tacksamt.. ps borde jag försöka häva köpet, startades på plats men bara på tomgång... ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 13 Juli , 2021 Tändningen är ganska lätt att mäta upp om man är hemma i det elektriska. Man kommer långt med en vanlig multimeter. Tillgång till toppvärdevisande instrument (DVA) är inte alltid helt nödvändigt, men skapar en högre säkerhet i diagnosen. Här kan du nog hitta info om din motor. Det finns flera olika 3-cyl 70 hk 2-T så du måste först fastställa vilken du har. Kör du fast och bor i Stockholm kan jag kanske hjälpa dig hands on. https://www.cdielectronics.com/wp-content/uploads/2016/12/7th-Edition-Troubleshooting-Guide_RS.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HannaL 1 Postad 15 Juli , 2021 Åh tusen tack för erbjudande men bor på andra sidan Sverige. Det blir lite läsning här märker jag, såg ut att vara en bra manual, jag får skriva ut det viktiga och lusläsa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser