Olten 33 Postad 12 Juli , 2021 Har installerat en Raymarine Elements 9 tum med Seapilot sjökort. Allt fungerar normalt men jag får ingen visning av hastighet (SOG) i Seapilot, djup, temp och batterispänning visas, går jag över till ekolodsvisning så visas även hastighet. Hittar ingen inställning. I Seapilot för läsplatta så kan man välja olika värden som visas högst upp men så verkar det inte vara i Raymarine !? Tips någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 12 Juli , 2021 Utan särskilda sensorer anslutna finns bara GPS-uträknad fart och kurs, och Raymarine löjlar sig med att gömma dessa under "GPS" i menyn. Där finns COG/KÖG och SOG/FÖG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 13 Juli , 2021 7 timmar sedan skrev raol: Utan särskilda sensorer anslutna finns bara GPS-uträknad fart och kurs, och Raymarine löjlar sig med att gömma dessa under "GPS" i menyn. Där finns COG/KÖG och SOG/FÖG. Ok tack, tror jag kollat det och GPS fart visas ju i t.e.x "fishfindläget" men ska se på det nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lasholm 5 Postad 13 Juli , 2021 Kör du i "Running mode" visas bara farten upp till 10knop sn försvinner den. Du behöver köra i detaljerad inställning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser