Elise90 0 Postad 11 Juli , 2021 Hej! Det gjordes ett oljebyte och filter inför säsongen men har kört långt över hundra timmar, och det är bara några millimeter olja kvar på stickan. Kan jag fylla på samma olja utan att behöva ta upp på land och tömma oljan??? Mercruiser 4,3 gen2 Tacksam för svar🙏🙏 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 11 Juli , 2021 Bara att fylla på till rätt nivå på stickan. Kör inte mer innan du fyllt på olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 12 Juli , 2021 Rek är väl att byta olja varje 100h alt. 1ggr år. Så skall du kör mkt mer bör du göra ett riktigt oljebyte. Dvs suga upp resten, byta oljefiltret och fylla på ny, jag skulle även passa på att byta bränslefilter i förebyggande syfte. ovan åtgärder är enkla att göra själv, oljesug finns på biltema ifall du inte har en. Kolla oljenivå lite oftare framöver och toppa upp så du inte hamnar under Min nivå på stickan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser