karl44 1 Postad 10 Juli , 2021 https://www.sokbat.se/Modell/star/45-mk-ii Någon som har info om denna båt, såld av bil o marin i Karlsborg en gång i tiden. En kombiseglare med centerbord. Star 45 mkII Var/vem byggde den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nsehlin 16 Postad 19 Juli , 2021 Jag vet tyvärr inte mycket om den men har en sedan drygt ett år tillbaka. Är det din på bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karl44 1 Postad 19 Juli , 2021 (redigerade) 41 minuter sedan skrev nsehlin: Jag vet tyvärr inte mycket om den men har en sedan drygt ett år tillbaka. Är det din på bilden? Ja, köpte den nyligen, då finns det 1 till, känns bra :-) bara provseglat 1 gång men det gav mersmak, vore dock kul att veta lite historik Redigerad 19 Juli , 2021 av karl44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nsehlin 16 Postad 19 Juli , 2021 Din ser ut att vara i väldigt mycket finare skick än min Jag mastade faktiskt för första gången i förmiddags och tänkte ta en tur ikväll. Förra sommaren fick den vara motorbåt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karl44 1 Postad 20 Juli , 2021 Vart en kvällstur, blåste på rätt bra i byarna, men båten svarade lugnt, inga överaskningar, kom upp i fin fart, var svårt att avbryta men det började bli mörkt, då har man kul 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser