Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Lischke

Åka till Öland med en roddbåt?

Rekommendera Poster

Hej! Kan man ta sig över till Öland där det är som smalast med en roddbåt? Jag planerar inte att göra det, jag har bara funderat på om det skulle gå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Det finns ju dom som har rott över atlanten, så varför inte. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mac

Klart det går att göra det...men man ska ha i åtanke att kalmarsund är vattnet lite lurigt..det blåser upp snabbt...men en fin sommarkväll när vattnet lugnat ned sig så vore det inga problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget att rekomendera kanske men: Jo, det är klart att det går...eller skulle kunna gå iallafall...det skulle ju förstås lika gärna kunna gå åt h-vete :-). Jag har iofs en jobbarkompis som brukar ro/segla från Åland till Grissleham varje år, men då måste man förstås ha både rätt utrustning, kunskap och rutin samt att vädret förstås ska tillåta det hela. Allt går, vissa saker är bara lite svårare....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En kväll när det är lugnt går det väl, mellan Revsudden och Stora rör. Hänger ju på vad det är för båt som alltid. Det blåser upp fort i Kalmar sund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag inte minns fel så är vattnet i sundet ganska strömt. Det kanske kan påverka en roddbåt? Men - Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...