Graniten 23 Postad 6 Juli , 2021 (redigerade) Hej! Som rubriken lyder undrar jag om någon vet vad en max (vikt/ hk) rekommenderad motor till en Smögen 45 är? Jag funderar på att byta ut min encylindiga 6-hästare mot en tvåcylindrig 8-hästare. Dessutom väger den 17kg mer och jag vill bara försäkra mig om att båten klarar denna motor. Tack på förhand! Redigerad 6 Juli , 2021 av Graniten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 121 Postad 6 Juli , 2021 (redigerade) Har kört med en tvåcylindrig 9 hästare på, tvåtaktare, inga problem, denna vägde 23 kg. Är det fyrtaktare du pratar om ? Redigerad 6 Juli , 2021 av touchwood Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 127 Postad 6 Juli , 2021 Borde inte vara några problem då båten ska klara upp till 15 hk. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Graniten 23 Postad 6 Juli , 2021 1 timme sedan skrev touchwood: Har kört med en tvåcylindrig 9 hästare på, tvåtaktare, inga problem, denna vägde 23 kg. Är det fyrtaktare du pratar om ? Ja, en nyare Honda 8hk fyrtakt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Graniten 23 Postad 6 Juli , 2021 13 minuter sedan skrev Freez: Borde inte vara några problem då båten ska klara upp till 15 hk. Tack Freez! Då var det utrett och klart från min sida 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser