Joabor 6 Postad 5 Juli , 2021 Hej, Jag är undrar hur många anoder det sitter på denna motor? - Styrfena - 2 st. nere vid drevet Men det ska tydligen finnas en till vid motorfästet eller nedanför powertrimenmotorn, men jag kan inte hitta denna och förstår inte riktigt var den sitter? Någon som vet? gärna med bild om det finns. Mvh, Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 5 Juli , 2021 Sitter det inte anoder på motorblocket/topp också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propellerlelle 18 Postad 6 Juli , 2021 Jag har en nyare Mercury men det är nog lika på dom,det sitter en avlång där du säger under liften. Titta efter 2 skruvhål längst ner anoden sitter i 90 graders vinkel mot akterspegern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joabor 6 Postad 6 Juli , 2021 7 timmar sedan skrev Propellerlelle: Jag har en nyare Mercury men det är nog lika på dom,det sitter en avlång där du säger under liften. Titta efter 2 skruvhål längst ner anoden sitter i 90 graders vinkel mot akterspegern. Tack, hittade den. Satt precis som du angav:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser