Henke92 0 Postad 26 Juli , 2005 Var det säkert ! :-) . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst noob Postad 14 Augusti , 2005 johnsson rular ju har en sea-horse 35hp från 59 går som en klocka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krrille 0 Postad 15 Augusti , 2005 Låter som tändningsfel. Hade liknande problem. Fick byta en av spolarna som sitter under svänghjulet (minns inte vilken av dom det var, men det får du ju själv felsöka dej till på din maskin...) Sen startade och gick motorn snällt & fint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 8 Oktober , 2005 Johnson/Evinrude är väl egentligen väldigt fina motorer.Vilken finish på grejorna.Jag fick nästan ta på mej solglasögon då ja lyfte av motorkåpan första gången.Så rent o fint har ja aldrig sett nån motor vara.Så hädanefter har ja alltid vita handskar då ja mekar för o ej skita ner.Ja säger dåd et ojojoj vilken grym motor.Och vilket drag sen.Hade en Yamaha innan o den vrålade o brölade så ja ej kunde snacka i båten.Hörde inte ett ord va folket som var med sa.Men med denna kan man siktta lugnt o sansat o resonera om bla motorns positiva egenskaper.Det är ju det folk mest vill snacka om då vi e ute.De blir ju ofta väldigt imponerade då jag startat upp den gyllene maskinen.Nä en sådan motor borde finnas i varje båtägares grundutrustniong.Är ju en självklarhet för en lyckad dag på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pitti 0 Postad 9 Oktober , 2005 Hej,jag har en johnson 35 hk från 82 den går skitbra du måste bara vårda den som alla andra märken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_moon 0 Postad 9 Oktober , 2005 Har haft en johnson 35:a -96, ett riktigt j....la avskrap.Den lyckligaste dagen med den motorn var nog när den växelhuset packade ihop! den var mer på verkstad än i sjön OCH väldigt välservad på märkesverstad...(så dåligt sköt kan man inte skylla på...) Men nu ska jag inte racka ner totalt på Johnson..skulle mycket väl kunna tänka mig en igen..den dagen dom hittar vatten på mars och anlägger bryggor och startar en båtklubb man kan vara med i där. Mr Moon...(Inte det minsta bitter....*S*) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst PelleSkamlös Postad 10 Oktober , 2005 Vilket snack.. Min Johnson V4 går f-n bättre än klockan och är från 85. Har servat den själv sedan ny och bara bytt dom värsta slitdelarna, inget allvarligt. Och det med VRO pumpen Hahaha.. så fort det strular med motorn säger alla att det är ja just det VRO pumpen som gett upp eller på väg att ge upp. På min var det en spricka i en slang men alla hävdade bestämt att det var pumpen som slutat gå. Nåväl så borde OMC vara j-vligt bra med tanke på att dom bara verkar kunna ha ETT fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 11 Oktober , 2005 Har själv en Evinrude 75 Ficht 2001 och är mycket nöjd med den, går som en klocka. Ett Tips, serva den hos yrkesfolk så får Du nog inte heller problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper Postad 11 Oktober , 2005 Johnson är ett av de äldsta och definitivt ett av de bra utombordarmärken som finns. Sedan kan givetvis den bästa motor krångla ibland, särskilt om den får fel behandling av en okunnig ägare. Sådana tycks det finnas gott om. Folk som dömer ut motorer som fungerar bra för alla andra dömer bara sig själva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 12 Oktober , 2005 Jag är ingen utombords expert men jag skulle nog välja ett annat märke en johnson iaf. Tycker mej höra fler som har problem med johnson och evinrude en tex Yamaha. Men därimot evinrudes nya E-tec är riktigt bra men tyvär för dyr synd....... Men visst du har helt rätt!!! allt beror på hur motorerna skötts hur dom körs etc. Den riktigt inbitne självförstöraren kan säkert ha ihjäl en sabbdiesel oxå..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 Oktober , 2005 Finns måndagsex av allt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 12 Oktober , 2005 Helt klart!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 12 Oktober , 2005 Anledningen att det är fler som har fel på Evinrude/Johnson är väl egentligen att det är betydligt så många fler som har dessa motorer.Visst det finns ju en del Yamaha med.Men tittar man sej omkring så förstår man va ja menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 13 Oktober , 2005 Jag har själv en 87 års Evinrude 60hk och har frågat olika serviceverkstäder huruivida jag skall räkna med att den kommer lägga av. Alla jag frågat både märkesverkstäder och de som jobbar med Japsar menar att kvaliteen på dessa gamla OMC motorer var otroligt hög. Aluminiumen (heter det så) som användes i dessa motorer var överlägsen den som användes i andra motorer vid samma tidpunkt. Detta är ju inte helt ointressant eftersom en motor skall vara möjlig att skruva isär för att kunna repareras. Gamla Japanska motorer kan enl deras utsago vara hopplösa att dela på pga att de spricker när man föröker öppna dom. Skulla jag byta till en nyare motor skulle det bli en Yamaha tack vare mycket bra vittsord från vänner och bekanta. Men det är väll som vanligt, ju fler man frågar ju fler olika svar får man. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser