Burton666 0 Postad 3 Juli , 2021 Jag var iväg och köpte en uttern S64 igår men under provkörning så upptäckte vi att det hade läckt ut en massa glykol i "motorrummet". Problemet var en slangklämma som inte var åtdragen av firman som hade servat den i höstas. Jag har tummen mitt i handen när det gäller motorer och killen som jag köpte den av visste inte vilken sorts glykol som verkstaden hade använt. Kan jag fylla på med vilken glykol som helst eller ska jag bara fylla på med vatten? Jag såg även att det var luft i den genomskinliga slangen som går från glykol behållaren till till motorn och att det sitter ett metallock på motorn där slangen går in. Behöver jag lufta detta på något sätt? Hur gör jag isåfall ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 553 Postad 3 Juli , 2021 Jag antar att det är en Mercruisermotor i båten. Lyft på locket på värmeväxlaren och kolla om det finns någon kylvätska där. Det ska vara fullt. Plastburken som slangen går till ska vara cirka halvfull. Det är inte så noga. Är kylvätskan röd, kan det vara Quicksilver originalglykol. Om det inte fattas någon kylvätska i motorn kan det som låg under motorn komma från vinterkonserveringen. Du behöver inte lufta någonstans om inte motorn har varit helt tömd på kylvätska. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser