yamarin650 5 Postad 2 Juli , 2021 Motorn började bli svårstartad o gå ruff så jag plockade upp railsen o hittade en spricka i membranet , men hvete vad svårt att få köpa i Sverige , Nån som vet hur jag ska få tag på två stycken? Ps är d samma på luft och bränsle membranet mvh j Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 7 Juli , 2021 Fick tag på i Belgien bytte båda (4279kr )när båten låg i vattnet använde en liten tving istället för special verktyget 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 9 Juli , 2021 Det är samma membran till railsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 9 Juli , 2021 Men Tracker valve är ett annat membran och passar inte på luft och bränsle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 11 Juli , 2021 Motorn vägrar starta suck men ur air regulatorn puffar det till med Bränsle och luft ur ett av dom små hålen på sidan av regulatorn , aldrig sett?? bensin i railsen men inget tryck idom när jag trycker på ventilen! IMG_8589.MOV Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 13 Juli , 2021 Har en Optimax 135 från 2006. Hade trasslet att den inte startade. Då var det en "sak" som kände hur ventilerna stod, som var trasig, då vägrade den hoppa igång. Allt fungerade i övrig som det skulle. Billig var delen, men felundersökningen gick på en slant. Inte sagt att du har samma problem, men kanske kan vara en sak att se över :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 20 Juli , 2021 2021-07-13 vid 08:20 skrev Niklas-L: Har en Optimax 135 från 2006. Hade trasslet att den inte startade. Då var det en "sak" som kände hur ventilerna stod, som var trasig, då vägrade den hoppa igång. Allt fungerade i övrig som det skulle. Billig var delen, men felundersökningen gick på en slant. Inte sagt att du har samma problem, men kanske kan vara en sak att se över Tackar bra info , jag gickigenom alla slangar och slangen som går från lågtrycks pumpen till högtryckspumpen hade fallerat invändigt så jag bytte den mot en ny och vips fungerar det😀skit slangar som är gamla! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser