magdan 0 Postad 1 Juli , 2021 Hej, Jag håller på att montera tillbaka motorn (som en verkstad monterat ur) och undrar ett par saker som jag inte hittar i manualen; Var skall detta fäste sitta och vad skall monteras på det? bild? Var skall + och – från batteriet anslutas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 1 Juli , 2021 57 minuter sedan skrev magdan: Hej, Jag håller på att montera tillbaka motorn (som en verkstad monterat ur) och undrar ett par saker som jag inte hittar i manualen; Var skall detta fäste sitta och vad skall monteras på det? bild? Var skall + och – från batteriet anslutas? För mig ser det ut som fästet för antingen gas- eller växelvajerhöljet. Höljet kläms fast i den blanka delen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ottow 22 Postad 1 Juli , 2021 (redigerade) + på startmotorn - normalt på en bult som sitter på vänstra sidan av motorblocket (om man ser motorn framifrån). Men - kan egentligen sitta var som helst på motorblocket, bara kabeln sitter ordentligt fast Här är en blid som visar båda anslutningarna https://photos.inautia.com/articulos/3/7/5/9/motor-intraborda-volvo-penta-2001-9cv-42646040150656695051665168664569x.jpg Redigerad 1 Juli , 2021 av ottow Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 1 Juli , 2021 Om du har en enpolig motor ska minuskabeln sitta någonstans på motorblocket. Om det är en 1,5- polig motor, ska den sitta på jordningsreläet. Reglagekonsol 2001.mhtml Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser