david0111 0 Postad 30 Juni , 2021 Hej, letar efter en snabb och sportig båt runt 30 fot. Ska helst kunna sova 4 pers. Måste även vara sjösäker och kunna gå ut i starka vindar. Min budget är runt 150k Tack för tips //David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 30 Juni , 2021 15 minuter sedan skrev david0111: Hej, letar efter en snabb och sportig båt runt 30 fot. Ska helst kunna sova 4 pers. Måste även vara sjösäker och kunna gå ut i starka vindar. Min budget är runt 150k Tack för tips //David En sportig, rymlig och trygg 30-fotsbåt - för 150.000..? Ser också med spänning fram emot vad det kan vara, för det låter som en dröm. 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 30 Juni , 2021 2 timmar sedan skrev Peter_K: En sportig, rymlig och trygg 30-fotsbåt - för 150.000..? Ser också med spänning fram emot vad det kan vara, för det låter som en dröm. 🙂 Det är en trimaran han behöver Peter.😉https://www.blocket.se/annons/stockholm/cross_30_trimaran/95814735 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 30 Juni , 2021 26 minuter sedan skrev pseudonym: Det är en trimaran han behöver Peter.😉https://www.blocket.se/annons/stockholm/cross_30_trimaran/95814735 Just den där såg väl varken speciellt rymlig eller snabb ut, ser mer ut som en bäverhydda 😁 Jag funderar mer på Dominant 95 eller någon gammal X-båt, typ X-95, de borde ligga där omkring numer..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 30 Juni , 2021 (redigerade) 20 minuter sedan skrev Peter_K: Just den där såg väl varken speciellt rymlig eller snabb ut, ser mer ut som en bäverhydda 😁 Jag funderar mer på Dominant 95 eller någon gammal X-båt, typ X-95, de borde ligga där omkring numer..? En Dominant 95 platsar in under den kategorin. Något underriggad i svagare vindar men det går ju att råda bot på. Lite trång nere i gruvan men med 5 kojer som funkar. En likvärdig sittbrunn som jag hade på Dominant 78:an. Men dessa båtarna börjar bli till åren och många är sönderskruvade och med gamla motorer, men det är ju så med alla gamla härken ändå numera. En Banner 30 kan ju platsa även den? https://www.blocket.se/annons/goteborg/banner_30/96339895 Redigerad 30 Juni , 2021 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusF 53 Postad 1 Juli , 2021 X99. Vet inte skillnaden på den och X95, men en kompis hade en X99 till semester och kappsegling och var nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 1 Juli , 2021 1 timme sedan skrev MarkusF: X99. Vet inte skillnaden på den och X95, men en kompis hade en X99 till semester och kappsegling och var nöjd. C:a 100.000 kr är en av skillnaderna 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 1 Juli , 2021 Kan man verkligen utgå ifrån att det är en segelbåt ts efterfrågar? Lite matigare info hade inte skadat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 1 Juli , 2021 1 minut sedan skrev FinaKillen: Kan man verkligen utgå ifrån att det är en segelbåt ts efterfrågar? Då frågan är ställd i ”SeglarSnack” borde man kunna gissa att det är en segelbåt som efterfrågas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 1 Juli , 2021 Ahh. Titta där. Jag tar på mig dumstruten och somnar om. 🥳 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser