Gäst Novisen Postad 17 Juli , 2005 Jag undrar bara om utombordare modell äldre Mercury ska släppa ut alla avgaser via propellern. På min kommer det även avgaser från övre delen av riggen, strax under/bakom skvallerröret för kylningen. Skulle vilja få motorn att gå tystare och undrar om man kan täppa till nånstans så att alla avgaser leds ner via propellern. Mycket tacksam för svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 17 Juli , 2005 Kan det inte vara så att ljuddämparen sitter där du får ut avgaserna på riggens baksida? Och att denna är trasig? Byte eller reparation av denna resulterar nog i att motorn går tystare och att avgaserena kommer ut där de skall. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Novisen Postad 17 Juli , 2005 Det skulle nog kunna vara så. Är det en stor operation att komma åt ljuddämparen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sven-Åke Lindström Postad 17 Juli , 2005 Näe, den släpper inte ut alla avgaser via proppen utan en del åker ut i kanalen på riggen. Det ska vara så inget är trasigt. Går ej heller att täppa till, då även kylvatten kommer den vägen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 17 Juli , 2005 kommer det in kylvatten därifrån?,,,, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 17 Juli , 2005 [RÖD]ut[/RÖD] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 17 Juli , 2005 Nu fick jag ett HJÄRNSLÄPP,svårt att läsa ibland,,,,, :oops: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst novisen Postad 18 Juli , 2005 Menar du att det kommer ut kylvatten så högt upp på riggen som i höjd med skvallerslangen?? Är gamla Mercurymotorer kända för att vara högljudda?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser