steken 1 Postad 17 Juli , 2005 Hej! Min b30 när jag marchar och slår av så går tempen nästan i botten. Har en gammal tempgivare utan grader.Ibland också mär man kör lugnt så går den upp till 75% av mätaren. Kör utan termostat. Ibland så hoppar tempen lite och man får knacka på den. Kan det vara givaren det är fel på?eller är det jorden vid kontakten på motorn? En gång när jag startade så gick tempen upp 5mm direkt så jag börjar tro att det kan vara det som är problemet. Nån som vet vad maxtempen får vara utan att toppen går? ska ner och sätta dit en tempg med gradantal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 17 Juli , 2005 Jaa,det kan mycket väl vara som du tror,men det är även troligt att det finns en hel del rostflagor,o skit som satt igen stora delar av din avgaslimpa, ,,,Hoogan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 17 Juli , 2005 Verkar vara givaren, slog igång motorn och efter 3minuter på tomgång så var tempen uppe på medel. Kan ju inte ta bara en sån kort stund? Återkommer med info efter givarbyte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 17 Juli , 2005 Härligt när det löser sig sa han som,,,,i slasken,,lycka till,,, ,Hoogan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 24 Juli , 2005 Det var givaren som sitter på motorn. Bytte den 70:- !! Så går tempen som den ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser