Afem 1 Postad 23 Juni , 2021 (redigerade) Hej, Planerar att bli återfalls seglare efter att ha hjälpt en bekant med hennes båt. Vi fick skicka spridaren på service, rensade ut en ICA-kasse med överflödiga elkablar och slipade / lackade stora delar av inredningen. Det gav mersmak ... Då jag går till hennes båt passerar jag en uppställd motorseglare (ca 28-35 fot) utan namn eller uppgifter om tillverkare. Jag tänker att den är intressant och har bett hamnkontoret ge mina kontaktuppgifter till ägaren. Vet någon av er vad detta är för båt, tillverkare årsmodell etc? Redigerad 23 Juni , 2021 av Afem 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 23 Juni , 2021 Grov gissning: Ansö 31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Afem 1 Postad 23 Juni , 2021 Tack, det var en bra ingång och en tillverkare jag inte alls har koll på. Googlade och hittade denna gamla bildserie av en Ansö 31 med stålskrov. Kanske byggdes Ansö med olika skrovmaterial … https://sites.google.com/site/motorseglarenanso/2017---bilder Motorseglaren på min bild har plastskrov och är enligt en närliggande båtägare byggd i Finland. Har googlat på Nauticat utan att hitta någon bild på internet som stämmer överens med denna. Det är såklart helt OK att spekulera och resonera, alltså skriva ett inlägg utan att vara helt säker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olag 26 Postad 23 Juni , 2021 Jag tycker det ser ut som en on off/hemmabygge. Styrhyttens rutlösningar känns inte så massproducerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Afem 1 Postad 23 Juni , 2021 (redigerade) Till slut … Seafin. Hittade denna sida med en mycket snarlik båt. https://packbud.com/transport/23-08-2018/seafinn-39-motorseglare-1982 Redigerad 23 Juni , 2021 av Afem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hans67 0 Postad 5 September , 2022 Hej ,Det ärtroligen ett one off bygge, konstruktör Olof Rehnberg södertälje på 70 talet . byggdes några båtar av den formen .formen såldes sedan till hans bror i finland som göt upp en båt sedan såldes formen till Muiovi Simola som gjrde ett antal halvfabrikat ,dock slutade dom göra fler då CE märkningen satt stopp för tillverkningen , formen såldes troligen vidare till nån privat person om jag är rätt informerad . Var finns denna båt ,är intresserad att köpa en .finns lite bilder om man goglar muovi simola 1100 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GTI 38 Postad 6 September , 2022 Ser ut som Limhamns småbåtshamn i Malmö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 590 Postad 6 September , 2022 Utan att veta något om båten på bilden så skulle jag följa alla ledtrådar som pekar mot Finland. För mig är det där ett uppenbart bygge från Finland och som nämnts innan, sannolikt ett one off bygge baserad på befintlig form......men då kanske det mer ska kallas ett halvfabrikat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 7 September , 2022 Min gissning är Muovi Simola MS1100. Som ovan nämnts kan den ha tillverkats med andra namn under årens lopp. Den här ligger vid en av de större båtklubbarna här i Vasa: MS1100 på Nettivene Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser