Eld- 548 Postad 23 Juni , 2021 Jag har en Mercuiser 140 med Alpha One, eller egentligen pre Alpha, och Mercontrol reglsge. Jag måste dra reglaget ganska långt förbi tomgångsläget för att växel ska hoppa i. Excentern på växelbryggan är utjusterad så långt det går. Jag undrar om detta kan bero på det inringade urtaget i denna bilden. Dvs att det är slitet och blivit för stort? Har någon en bild på hur det borde se ut? Det verkar inte vara något nämnvärt glapp i övriga anslutningar, tex för växelvajern, så om felet inte är det såret så gissar jag att det måste vara i drevet. Här kommer bild på reglaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Juni , 2021 Fler bilder på innanmätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Juni , 2021 Och en till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 24 Juni , 2021 Ingen som har mekat Mercontrol reglage? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser