sSvensson 8 Postad 23 Juni , 2021 Hej, Tänker köpa nytt ankare och det lutar åt ett Delta. Men är osäker på antal KG, står lite olika när man söker. Båt Jeanneau Cap Camarat WA 625. Vikt ca 1200Kg exkl last. 4 eller 6Kg? 4Kg känns lite väl lite men står att det ska klara upp till 1.5 ton. Någon som har Delta och kan ge lite input? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sege 44 Postad 23 Juni , 2021 Jag har Delta nu och hade Delta på förra båten. Köpte 10 KG till min 3 ton-båt, jag borde enligt deras tabeller klarar mig på 6. I din situation hade jag köpt 6 kg, hellre lite för bra fäste än för dåligt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 23 Juni , 2021 Ja hellre det större ankaret om förvaring och hantering tillåter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sSvensson 8 Postad 23 Juni , 2021 Tack! Ska mäta ankarboxen. Får 6Kg plats blir det ett sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser