Stevemedselcon 7 Postad 18 Juli , 2005 tror kanske att jag måste förklara att den tråden inte var seriös...trodde faktiskt att dom flesta som läst den insett det...utan mer som ett käckt inslag...sen om inte alla gillar den så kan man ju försöka undvika att läsa den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 18 Juli , 2005 Jag påstår inte att jag inte gillade den, jag fick mig ett gott skratt precis som alla andra som har läst dina eskapader och strapatser med din Selco. Speciellt gillar jag din resa över havet till amerikat. Rätt fantastiskt att man kan ta sig så långt med en Selco.;-) Jag nöjer mig dock att segla över till Skagen med min lilla Magnum. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sailor Postad 18 Juli , 2005 Triss-bandgul, har båten en spricka du kan se inombords som sträcker sig 1 m, ingen diskussion: varv / besktningsman och försäkringsbolag. Börja med att ringa f-bolaget. Lämna den moraliska diskussionen - den bär ingenstans. Att hytta med näven kan släppa ut lite ånga, men mycket annat hjälper det inte med. Lärdom: förtöj alltid så att det är sjölä, inberäknat svall från farleder.Lätt att glömma en vacker sommardag, men aldrig (helt) fel. Det hela är en olycka, sånt händer. Min gissninga är att det svåraste är det psykologiska: att känna sig utsatt, att inte kunna göra något. I det perspektivet rekommenderar jag att du flickvän fortsätter segla (det är superfint i skärgårdarna, missa inte det!), men förtöjer företrädesvis i hamnar och bakom farleder. Lycka till Sailor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser