searays 0 Postad 16 Juli , 2005 vAD SKULLE DE KOSTA UNGEFÄR ATT IMPORTERA EN BAYLINER23FOT FRÅN USA SAMMANLAGT I ALLA AVGIFTER? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 16 Juli , 2005 Skulle aldrig importera en bayliner i den storleken eftersom värdet i sverige på gayliners är så lågt. Men runt 150 000 beroende på vem/vilka som hjälper dig.... Själ har jag importerat en Chriscraft CC 21 o en Regal 23... båda värde mkt mer än en bay'is. dom gick på 130drygt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searays 0 Postad 16 Juli , 2005 den baylinern ja tänkte importera e en -03a o den en nog värd lite slantar ska du se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searays 0 Postad 16 Juli , 2005 Här kommer en bild på den. priset i usa ligger på 470000kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bosse Postad 7 November , 2005 Måste bara få göra ett litet tillägg... Det är så jäkla kul att höra folks kommentarer ang Bayliner. Bayliner är i stort sett den mest lättsålda båt i hela sverige. Snittlängden en Bayliner ligger på en marina är 3,7 dagar enl en undersökning jag läste på nätet. När man köper/säljer en Bayliner så äre bara priset/skicket det hänger på. En bayliner ligger oftast lägre i pris än andra amerikanare och har oftast ett sämre skick. Detta beror lite på vem som har haft båten innan. Jämför om du köper en Kia Pride ny för 79.900:- eller en Porsche 911 TURBO för 900.000:-. Det troligaste är att du är mer rädd om Porschen, men det finns som sagt folk som är pedantiska och rädda även om billiga saker. Min Bayliner tex en Bayliner 2651 -90 är finare än både polarens Regal 258 -98 och en annan kompis SeaRay sundancer från -00 och det säger inte lite. Min bayliner är grymt lättsåld eftersom den är totalrenoverad och i ett pedantiskt superskick, MEN jag får inte mycket mer för den än en sunkig bayliner i allafall inte om man tittar på prisbilden på blocket.se Det jag vill säga med detta är: Vill du ha mycket båt för pengarna så köp en bayliner, vill du styla för polarna så köp en Formula, skillnaden är att för ex 250.000:- får du en 26 fots bayliner från -92 -93 nångång (svensksåld) och för samma pengar får du en Formula (svenskåld från -85), sen äre upp till Dig om du vill åka runt i en 80-tals båt bara för att det står formula på den eller om du vill ha en modernare båt för samma pengar. Det är INGEN skillnad på motor/drev, jag har en Mercruiser och ett Alpha-drev...men det är sant...det står Bayliner på den i allafall. Till alla som ska köpa båt, läs detta innan ni handlar och kolla vad ni verkligen vill ha innan ni lyssnar på folks kommentarer, man ska ju gärna trivas själv med båten oxå. Innan jag köpte min Bayliner så ringde jag på över 30 annonser och i stort sett alla var sålda, det borde säga en hel del om efterfrågan, men som sagt det hänger på att det är rätt pris oxå. Du får lite för den när du säljer och du köper den billigt = det är lite pengar du ligger ute med. Kan även passa på att varna för importerade båtar från ex Florida...där kan man snacka om nergångna båtar. Jag har inte hittat en enda fräsch som är äldre än -98 och det gäller SAMTLIGA amerikanska båtar. Tack för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 7 November , 2005 Det finns väll inga 2355:or från 2003 va? Det borde vara en 245:a du tittar efter, dvs 24-25 fot. //selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 7 November , 2005 Bosse har helt rätt!!! Bayliner och sea ray är identiska båtar byggt på samma planlösning och med lika hög kvalitet... Problemet är att folk lever kvar i den för bayliner dysstra perioden som dom hade i slutet av 80 talet... Men i dagens läge är bayliner ett märke att räkna med, minst lika bra som villken nimbus eller forbina båt som hellst enligt min mening... Du får 2 båtar till priset av en om du köper amerikanskt sen om det är bayliner sea ray Maxum etc kan kvitta då dom är identiska... Jag har en 2355 som jag är mycket nöjd med, har redan fått bud på den långt över vad jag gav så den blir nog inte svårsåld iaf det kan jag inte tänka mig... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser