Nht1 8 Postad 17 Juni , 2021 Jag har en fundering. Har gamla avlastare easylock max på min lilla båt (27fot). Minsta fall diametern är 10 mm. Tror ni det är en säkerhetsrisk att köra 8mm? Den verkar nypa tycker jag. 8 mm är rätt fall diameter för min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 232 Postad 18 Juni , 2021 17 timmar sedan skrev Nht1: Jag har en fundering. Har gamla avlastare easylock max på min lilla båt (27fot). Minsta fall diametern är 10 mm. Tror ni det är en säkerhetsrisk att köra 8mm? Den verkar nypa tycker jag. 8 mm är rätt fall diameter för min båt. Fallen lär väl glida i avlastaren och seglen kasar ner, om de är gjorda för en grövre lina. Dvs, kanske inte en säkerhetsrisk, men det är svårt att segla om inte seglen är uppe… 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 18 Juni , 2021 5 timmar sedan skrev Peter_K: Fallen lär väl glida i avlastaren och seglen kasar ner, om de är gjorda för en grövre lina. Dvs, kanske inte en säkerhetsrisk, men det är svårt att segla om inte seglen är uppe… Du är smart Peter, använder du artificiella glasögon?😎🤓😂😉 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser