Mqlar 1 Postad 14 Juni , 2021 Hej. Igår klev jag på kanten av min däckslucka och denna gång så sprack den, ända in till mitten 😑 Jag funderar om någon av er har någon lösning på detta. Alla nya ser ut att behövas monteras på en plan yta. Min är bara i plexiglas och det är en kant som sticker upp under som är fast, är inte bara att kapa upp ett nytt hål för har en upphöjande bakom så taket är inte plant. Något till på lucka som kan gå att modifiera så det funkar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 501 Postad 14 Juni , 2021 Acrifix är ett lim för akrylplast (plexiglas), men det blir ju svårt att få ner i sprickan... Allra bäst tror jag är att spräcka luckan helt och limma med kloroform. Kloroform löser plasten så att fogen blir i stort sett lika stark som resten av luckan. (Jobba snabbt så att du inte hinner somna.) Jag skulle nog söka upp en firma som arbetar med plexiglas och som också är intresserade av att göra lite "kul" småjobb. Akriform är ett företag jag haft mycket kontakt med tidigare och de har hjälpt mig med "konstiga" jobb både i arbetet och privat. Tyvärr har den jag hade kontakt med slutat sedan jag senast fick hjälp av dem, men det kan vara värt att göra ett försök (om du befinner dig i Stockholmsområdet). Det finns ju flera som jobbar med plexiglas också. Kanske kan någon tillverka en ny lucka åt dig, det går att göra mycket med plexi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mqlar 1 Postad 16 Juni , 2021 Ja jag får testa limma ihop den så länge. Nu funderar jag på om jag kan klä den med glasfiber och gelcoat och gör den vit. Har aldrig arbetat med glasfibrer så vet inte om jag kan använda den som form och göra en helt ny eller om jag kan klä in den bara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kojak77 22 Postad 26 Juni , 2021 Kan du inte bygga upp en ram så att det blir en plan yta? Kanske göra någon slags form och sen spackel i den? Jag har inte heller helt plan yta där jag monterade en däckslucka från Lewmar, körde bara med vit sikaflex där den inte nådde ned till däck, det syns inget och fungerar utmärkt 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fuckpumpen 1 Postad 19 Oktober , 2021 Hej, rekommenderar att du provar att ringa NT Plast i Sandviken (ca 2 mil öster om Gävle), de sysslar med allt möjigt vad gäller att bearbeta och böja plast i alla möjliga och omöjliga former. Har själv anlitat dem i sommras för tillverkning av glidlister (UV-resistant mtrl) till takluckan på en Utter 6200 AC, de gjorde ett riktigt bra jobb till mycket humat pris. Du når dem på 026-24 84 74, jag pratade med en kille som heter Niklas Öling. NT Plast har också egen hemsida som du kan gå in och kika på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fuckpumpen 1 Postad 19 Oktober , 2021 Ursäkta, jag menar Sandviken ligger ca 2 mil väster om Gävle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser