ornvik540 0 Postad 7 Juni , 2021 Hej! Jag kommer ned till båthamnen så ser jag att det är bensin i vattnet kring min motor och undrar om någon här vet vad det kan tänkas bero på? Verkar som det kommer ut genom de två avgashålen på växelhuset. Mercury 4 takt 4 hk 2014års modell Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 374 Postad 7 Juni , 2021 Nån trasig slang kanske. Går motorn normalt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ornvik540 0 Postad 7 Juni , 2021 2021-06-07 vid 16:42 skrev raol: Nån trasig slang kanske. Går motorn normalt? Jag tycker den går fint, fin kylstråle, låter bra och jämnt. Bara att det läcker bensin xD Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 374 Postad 7 Juni , 2021 Har den inbyggd bränsletank? Hur som helst - lyft av kåpan och kolla på alla ställen du kan se och komma åt. Använd hårt hushållspapper eller liknande för att dutta runt slangar och slangfästen och under eventuell bränsletank. Kolla också runt bränslepumpen och förgasaren. Om det helt plötsligt blir en bensinfläck på pappret vet du var det läcker. Hittar du inget får felsökningen gå vidare mer på djupet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ornvik540 0 Postad 7 Juni , 2021 2021-06-07 vid 17:42 skrev raol: Har den inbyggd bränsletank? Hur som helst - lyft av kåpan och kolla på alla ställen du kan se och komma åt. Använd hårt hushållspapper eller liknande för att dutta runt slangar och slangfästen och under eventuell bränsletank. Kolla också runt bränslepumpen och förgasaren. Om det helt plötsligt blir en bensinfläck på pappret vet du var det läcker. Hittar du inget får felsökningen gå vidare mer på djupet. Jag använder den interna just nu, funderar på att prova koppla på den externa och se om det blir bättre då. En sak jag tänkte på är om jag ska "slå av" bränslekranen någon minut innan man angör bryggan så all soppa i förgasaren går åt eller om det inte spelar någon roll? Men jag tycker soppan kommer ifrån avgashålen på växelhuset, det är väldigt tydligt att det kommer ut där vad jag tror iaf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser