armageddon 1 Postad 6 Juni , 2021 Detta ljud uppträder bara på höga varv över 3000 och har blivit mer hörbart efter en premiärtur på ca 40 min. På slutet vågade jag inte köra på mer än strax under 2000 RPM för att inte riskera nåt haveri. Har dock ingen aning om vad det kommer ifrån. Det låter lika illa vare sig jag torrvarvar eller kör med växel i. Låter metalliskt skorrande. Gjorde en light service på den i våras, Bränslefilter oljor och impeller. Har svårt att se att det kan ha med saken att göra?!.. Skulle vara grymt om nån har en ide om vad det kan bero på. Skickar med en ljudfil. Missljud.m4a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alanningen 202 Postad 7 Juni , 2021 Du skriver inte vad det är för motor. Det låter nästan som en lös kamkedja, men jag vet om din motor har kamkedja eller kamrem. Det kan vara en trasig kedjespännare, och jag tycker absolut du ska lämna den till verkstad innan du startar upp motorn igen. Är det kamkedjan så finns det stor risk för motorras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
armageddon 1 Postad 7 Juni , 2021 Står vilken motor det är i rubriken. Mercury 60 EFI 2004. Kamrem på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
armageddon 1 Postad 11 Juni , 2021 Ingen som har en ide om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
armageddon 1 Postad 30 Juni , 2021 Lite med info nu. Hade en båtmek som lyssnade på problemet. Han tror att impellern är i obalans. att krysskilen sitter fel eller nåt liknande. Kan det vara ett rimligt antagande? Alternativt att det är fel impeller eller saknas bussningar eller liknande. Nån som varit med om nåt liknade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser