Salten 2 Postad 5 Juni , 2021 Här kommer en till tråd! Som titeln säger, var och tittade på en diva 399 väldigt fin båt men ganska dåligt med höjd överallt förutom i salongen. Är detta typiskt för Diva eller bara just 39:an? Finns ju e Diva 35 men den kanske är samma stil? Hörde något om en Diva 399+ modell som skulle varit 10cm högre överallt det hade gjort mycket. Någon som vet något om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 508 Postad 6 Juni , 2021 Har du kollat på https://www.sailguide.com/batfakta/diva-399? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 6 Juni , 2021 Det är väl skrovet i sandwich som är frågetecken på de där båtarna om jag minns rätt. Måste undersökas noga att ingen fukt kommit in där. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salten 2 Postad 6 Juni , 2021 Mm tittat på allt som båtguiden säger, men har aldrig sett en 399+. De kanske gjordes så få? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 6 Juni , 2021 5 minuter sedan skrev Salten: Mm tittat på allt som båtguiden säger, men har aldrig sett en 399+. De kanske gjordes så få? Det som skiljer mot 399 är 10 cm högre däck enligt Sailguide-länken, så du kan nog utgå från att egenskaperna är väldigt lika i övrigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salten 2 Postad 6 Juni , 2021 399+ bara antar jag? 10cm hade gjort mycket dock. Men de säljer väl engång per decenium :p? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 6 Juni , 2021 (redigerade) 3 timmar sedan skrev Salten: 399+ bara antar jag? 10cm hade gjort mycket dock. Men de säljer väl engång per decenium :p? Eftersom 399+ tillverkades mellan 1995 och början av 2000-talet enligt Sailguide så gissar jag att den såldes lite oftare än så. Å andra sidan skulle det förklara varför den slutade att tillverkas 🙂 Redigerad 6 Juni , 2021 av Peter_K 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser