J00mpa 0 Postad 3 Juni , 2021 Hej! Behöver lite hjälp här! Har en 40hk mercury 4cyl 2t från 89. Är separat oljebehållare på den. Gick ett varv runt båten och såg en pöl under motorn, oljebehållare är rågad till Max med bensin?? Och när jag har locket åtdraget så pyser det ur avluftningen på behållaren. Hur kommer soppan in? Baksug på något vis? Vad ska jag göra? Hur kopplar jag bort separata oljebehållaren så ja blandar i tanken istället. Tacksam för seriösa svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J00mpa 0 Postad 3 Juni , 2021 Ingen som vet hur jag kopplat bort separata olje behållaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 186 Postad 4 Juni , 2021 Vet inte hur man kopplar bort behållaren, men det är möjligt att du har larm för låg oljenivå samt larm för skitig oljefilter, så bägge dessa larm måste göras inaktiva, annars är risken stor att det larmas samt att varvtalet sänks till tomgång. (Så funkade det på 2 takts yamaha) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser